google-shopping

Google Shopping – øget salg til din webshop

Med Google Shopping kan du for alvor sætte gang i synlighed og salg af produkter i din webshop. Google Shopping viser billedannoncer og priser i toppen – eller i højre side på Google, når kunders målrettede købelyst melder sig ved tasterne. Det er nemt og ligetil for brugeren, og derfor en stor fordel for dine salgstal.

Ifølge Danmarks Statistik køber 3,4 mio. danskere via nettet, og der er tydelige beviser på, at brugerne vil se billeder og priser for at træffe en hurtig beslutning for et køb – og her er Google Shopping nok den vigtigste kanal til succes for dit online salg.

 

Fordele ved Google Shopping:

  • Det er hurtigt og nemt for brugeren at finde specifikke produkter.
  • Billeder sælger og minimerer beslutningsprocessen.
  • Kunder kan hurtigt sammenligne priser.
  • Du får mere trafik til din webshop, da de fleste søger via Google.
  • Du får en meget mere præcis og skarp synlighed på dine produkter.
  • Det er det bedste system Google har til din webshop.

Eksempel på Google Shopping

Få hjælp fra eksperten

Google Shopping sætter store krav til både opsætning og den løbende vedligeholdelse. Det kan gå hen og blive en kompliceret opgave som webshopejer, at bevare overblikket og samtidig få det optimale udbytte af dine produktannoncer. Google Shopping kører uafhængigt af Google AdWords, så du kan benytte begge annoncetyper samtidig. For at få din Google Shopping op at køre, skal der opsættes et produktfeed i Google Merchant Center.

Hos i-Strategi opsætter vi din kampagne og holder et skarpt øje med din Google Shopping, hvor vi jævnligt analyserer og optimerer, så du får størst muligt udbytte af dine annoncer.

Få hjælp fra en Google Webshop-ekspert nu – ring 70 27 90 22

 

Er du klar til at komme i gang?

Kontakt en af vores eksperter, og lad os hjælpe dig i gang

Thomas T. Sloth
Direktør, Marketing ansvarlig
Suleiman Boutzamat
Webudvikler, Systemadministrator
Nicolai Brusgaard
SEO & SEM Specialist