marketing

Når din virksomheder er aktiv:

Fordele: God mulighed for at sprede dit budskab viralt til en stor mængde mennesker. Det er “Gratis” – tager “kun” tid. Du kan ofte lave en virksomhedsside, der også giver gode links i søgemaskinerne.
Ulemper: Folk er på de sociale medier for at møde andre mennesker eller opleve – ikke for at købe.

 

Reklame på de sociale medier:

Fordele: Du kan ramme din målgruppe knivskarpt.
Ulemper: Folk er på de sociale medier er der for at møde andre mennesker eller opleve – ikke for at købe.

De sociale medier er interessante og fantastiske til billige markedsundersøglser.

Skal din virksomhed vises der, hvor folk er mest aktive?

I Danmark er det mest de sociale medier, der er vigtige, når vi taler markedsføring og bundlinje:

  • Facebook  – Næsten alle privatpersoner
  • LinkedIn – 1 mio. professionelle
  • Amino.dk – Især iværksættere
  • YouTube – Folk, der vil have en oplevelse eller blive klogere
  • Google+ – Endnu ikke slået helt igennem, men godt til links og for at finde markedsføringsfolk samt skoler, der bruger det pga. Google apps (lærere og elever).

Fordelen ved markedsføring på sociale medier, er at det er nemt og hurtigt at blive synlig som virksomhed. Man kan vælge selv at være meget aktiv – eller at reklamere på siderne.

© i-Strategi, Online Reklame og MarkedsføringMarkedsføring på sociale medier

Vil du vide mere?

Ring nu 70 27 90 22 og få et uforpligtende møde, eller skriv til os direkte mail@i-strategi.dk

istrategi_web