Når din virksomhed er aktiv på de sociale medier:
Fordele: God mulighed for at sprede dit budskab viralt til en stor mængde mennesker. Det er “Gratis” – tager “kun” tid. Du kan ofte lave en virksomhedsside, der også giver gode links i søgemaskinerne.
Ulemper: Folk er på de sociale medier for at møde andre mennesker eller opleve – ikke for at købe.
Reklame på de sociale medier:
Fordele: Du kan ramme din målgruppe knivskarpt.
Ulemper: Folk er på de sociale medier er der for at møde andre mennesker eller opleve – ikke for at købe.
De sociale medier er interessante og fantastiske til billige markedsundersøglser.
Skal din virksomhed vises der, hvor folk er mest aktive?
I Danmark er det mest de sociale medier, der er vigtige, når vi taler markedsføring og bundlinje:
- Facebook – Næsten alle privatpersoner
- Instagram – Det hurtigst voksende sociale medie
- LinkedIn – 2 mio. professionelle
- Amino.dk – Især iværksættere
- YouTube – Folk, der vil have en oplevelse eller blive klogere
Fordelen ved markedsføring på sociale medier, er at det er nemt og hurtigt at blive synlig som virksomhed. Man kan vælge selv at være meget aktiv – eller at reklamere på siderne.
Er du klar til at komme i gang?
Kontakt en af vores eksperter og lad os hjælpe dig i gang