
Hos i-Strategi brænder vi for at lave sælgende landingssider til vores kunder.
Lær her, hvordan du kan gøre et besøg til et salg.
På din hjemmeside er der altid nogen sider, som du ønsker skal besøges oftere af dine brugere. Det er ofte de ydelser eller produkter du forsøger at sælge. Disse sider er dine landingssider.
For at du får en god mængde besøg på din landingsside, så skal den helst ligge godt på Google i de organiske søgninger. Du kan lave forskellige marketingstiltag som f.eks. Google Ads, Nyhedsbreve eller Facebook for at lede interesserede brugere ind på siderne.
Landingssiden skal derfor Søgemaskineoptimeres (SEO) og Markedsføres (SEM/SoME).
Når vi endelig har fået ledt brugere ind på siden, er det derfor ekstremt vigtigt, at din landingsside er modtager inddragende og sælgende. I denne blogpost kan du læse lidt om de forskellige elementer, som er vigtige for, at en bruger bliver til en forbruger.
-
Brug altid Call to Action (CTA)
Call to Action er en opfordring til, at kunden skal foretage en handling på din side. Dette kan f.eks. være, at de skal kontakte dig eller at de skal købe dit produkt.
Det er MEGET vigtigt at give brugerne alle de forskellige muligheder for at kontakte dig på de helt rigtige tidspunkter på siden. Både med kontaktformer, klikbare telefonnumre og e-mails. Sørg for, at de ikke lige pludselig befinder sig på et sted på din side, hvor de ikke kan kontakte dig uden at scrolle op eller ned.
-
Forstærk behovet
Teksten på din hjemmeside skal tale til kundens behov. Da markedsføring eller SEO som regel har ledt til deres besøg, så ved du allerede, hvorfor de er her.
Sørg derfor for at forstærke det eksisterende behov, som ledte til besøget.
Teksten skal klart og tydeligt fortælle brugeren, hvad du kan løse for dem, og hvorfor netop dit produkt er det bedste valg her og nu. Italesæt deres problemstilling og levér en løsning.
-
Strukturer indholdet!
Når du besøger en side med et formål, så er det vigtigt, at siden er struktureret, så det er hurtigt og nemt at få den vigtigste information.
Der er ikke noget, der kan lede hurtigere til et klik på tilbage-knappen end, at man ikke kan finde, hvad man har brug for.
Det er også derfor, det er så vigtigt, hvornår og hvordan dine CTA’er optræder på siden.
Sørg altid for at landingssiden er struktureret til at give brugeren de informationer der matcher deres hensigt med besøget hurtigst muligt. Led dem til en løsning så hurtigt og effektivt du kan, uden at du går på kompromis med kvaliteten af indholdet. Det styrker din konverteringsevne.
-
Gør din hjemmeside personlig.
Kunderelationer opstår som regel meget nemmere, når de kan sætte et ansigt på dig. Sørg derfor for at kontaktinformationerne på siden optræder i selskab med noget menneskeligt eller grafisk som skaber tryghed hos brugerne. Et eksempel kunne være vores brug af 4 medarbejdere som står i bunden af vores landingssider i sammenhæng med en opfordring til kontakt.
-
Show – Dont tell!
Det sidste råd; hvis du har referencer eller testimonials (kundeudtalelser.)
Lad nu være med bare at gemme dem væk på en underside dedikeret til dem.
Vær stolt af dem og fremvis dem på dine landingssider!
Du siger, at du er den dygtigste? Det kan godt være, men det er 100 gange mere tillidsvækkende, når det kommer fra en, som befinder sig udenfor virksomheden og tidligere har handlet med dig!
Der er mange flere tiltag, du kan lave for at skabe sælgende landingssider – men her har 5 råd som giver dig en rigtig god start!
Husk at du altid har mulighed for sparring hos os, hvis du måtte have spørgsmål.
© i-Strategi – Den sælgende landingside – Optimering af landingssider – Konverteringsoptimering