Virksomheder og Verdensmål

FN’s Verdensmål er med til at skabe fundamentet for fremtidens bæredygtige udvikling og erhvervsliv. Hos i-Strategi hjælper vi dig med at komme godt fra start i dit arbejde med Verdensmålene – både i konkrete tiltag I som virksomhed kan implementere, men også markedsførings- og kommunikationsmæssigt. 

Vores kommunikations- og Verdensmålskonsulent, Charlie Houkjær Klausen, kommer med flere års ekspertise og hands-on erfaring med en fod inden for både Verdensmålene og kommunikation/markedsføring. Han hjælper jer med at operationalisere Verdensmålene både i praksis og i din historiefortælling. 

 

Der er ingen plan(et) B 

FN’s Verdensmål er en global plan for, hvad vi som globalsamfund skal takle af udfordringer frem til 2030 (og frem).  

Det er afgørende at få virksomheder med på vognen i arbejdet med Verdensmålene. De har nemlig en stor rolle, når det kommer til social, bæredygtig og økonomisk samhørighed for alle og er en primus motor, når det handler om at rykke store gennemgribende samfundsændringer. 

Det er det, man taler om, når man snakker om CSR (corporate social responsibility) eller LSR (local social responsibility). Altså, at man som virksomhed har et ansvar for at gøre en positiv samfundsmæssig forskel. 

Fremtidssikker virksomhed 

Når vi taler om at skabe en stærk CSR eller LSR-profil for jeres virksomhed, er det oplagt at bruge FN’s Verdensmål som kompas. De er nemlig nemme at forstå og arbejde med som redskab, og kan konkretisere jeres handlinger frem mod 2030. 

Udover at der er sociale og bæredygtige grunde til at arbejde sin virksomhed ind i 2030-agendaen, er det også en fremtidsinvestering for din virksomhed. Der er nemlig meget der tyder på, at samfundsansvarlige og miljøbevidste virksomheder kommer til at stå stærkest det næste årti og frem. 

F.eks. viser undersøgelser fra Deloitte, at unge (altså fremtidens arbejdskraft og kunder) i stigende grad foretrækker at arbejde der, hvor de ansvarsbevidste og miljøbevidste virksomheder er. Faktisk viser undersøgelsen også, at unge gerne bliver længere på en arbejdsplads, hvis den arbejder sig ind i sociale og bæredygtige problemstillinger.  

Man behøver ikke at kigge langt væk for at se hvordan fremtiden ser ud. De fleste danske store virksomheder arbejder nu strategisk med Verdensmålene, og det er der jo en grund til. Verdensmålene er fremtiden.  

Stort marked – stort potentiale 

Det vurderes, at Verdensmålene kommer til at skabe et marked på 12 billioner dollars årligt frem mod 2030. Det er altså et kæmpe marked, der åbner sig op for erhvervsdrivende og et marked med kæmpestort potentiale for vækst. 

Udover vækstpotentialet ligger der spændende muligheder for at bruge Verdensmålene i jeres kommunikation og markedsføring. Man kan nemlig skabe fantastiske og inspirerende historier om arbejdet med Verdensmålene 

Potentialet her er stort. 77% af danskerne kender allerede til Verdensmålene – det er altså ikke en niche for bæredygtighedsnørder, men et alment kendt begreb, snart på lige fod med Svanemærket og Ø-mærket.  

Søg puljer og støtte med hjælp fra i-Strategi

Hos i-Strategi sidder Charlie klar til at hjælpe dig og din virksomhed i arbejdet med Verdensmålene og grøn omstilling. Det er både, hvis I har brug for sparring og hjælp til det kommunikative samt støtte til puljer og fonde, der kan søges i forbindelse med forretningsudvikling og rådgivning.

For eksempel har Erhvervshus Sjælland en ny pulje særligt møntet SMV’er og jeres arbejde med grøn cirkulær omstilling – læs mere her (link:https://groenogcirkulaer.dk/). Det er en pulje, vi kan hjælpe jer med at søge, og vi står også klar til at være jeres rådgiver under forløbet – kontakt os for at høre mere.

Charlie, vores kommunikations- og Verdensmålskonsulent, har arbejdet med bæredygtighed og kommunikation i både små og store virksomheder i mange år. Han kender derfor også til de mange udfordringer, der kommer med arbejdet, for eksempel hvordan man undgår greenwashing, og hvordan man forholder sig til FN’s Verdensmåls retningslinjer.

Kontakt i-Strategi for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed i gang med at arbejde med Verdensmålene.
Telefon: 70 27 90 22 E-mail: Charlie@istrategi.dk

Kontakt os her!

    Ydelser 

    Intro til FN’s Verdensmål 

    • Overordnet indføring og global kontekst 
    • Markeds(førings)potentiale 
    • Rådgivning for din virksomheds muligheder 

    FN’s Verdensmål i din forretning 

    • Markedsføring og vækstpotentiale 
    • Lovgivning og bæredygtighed 
    • Fremtidssikring af din virksomhed 
    • Virksomhed med mening 

    Charlie Houkjær Klausen
    Kommunikations- og Verdensmålskonsulent

    Mail: Charlie@istrategi.dk
    Telefon: 70 27 90 22

    © i-Strategi ApS- Online markedsføring

    Tags: #Verdensmål, #Bæredygtighed, #Bæredygtigudvikling