gtin påkrævet google shopping

 

Fra februar har Google opstillet et nyt krav til Shopping

GTIN (Global Trade Item Number) og Brand skal udfyldes på alle produkter, som har et EAN eller ISBN nummer – dvs. alle produkter med en stregkode.

Alle produkter der ikke har GTIN udfyldt per 14. februar 2017 vil blive afvist af Google – og dermed ikke længere blive vist i Shopping.

Hvert produkt skal derfor have udfyldt sit individuelle EAN eller ISBN nummer, samt sit Brand i Shopping feedet og på webshoppen.

 

 

 

Hvor sætter jeg GTIN ind på mine produkter?

Alt efter hvilket Shop system I benytter, er der mulighed for at udfylde dette felt i:

WooCommerce:

Find vores guide til GTIN og WooCommerce her

Magento:

Kontakt din Magento-udvikler for at sikre, at det bliver sat korrekt ind.

DanDomain:

Hos DanDomain tilføjer du GTIN således:

 dandomain EAN GTIN google shopping

Udfyld EAN/Stregkode

Hvis du ikke har EAN – så brug feltet ovenover: ”Leverandør produktnr.”

OBS! Dandomain anbefaler, at du også tilføjer producenten til alle produkter under fanebladet ”Producenter”.

 

Fordele ved GTIN og Brand

Tilføjelsen af GTIN og Brand, som et fast krav, gør det muligt for Google at levere jeres produkter meget mere præcist i søgninger. Så de i langt større omfang er sikre på, at en kunde får de produkter vist i Shopping, de har interesse for.

Folk som allerede nu har tilføjet GTIN har oplevet en øget visning af deres produkter i Google søgninger.

Google går meget op i, at du som bruger kan finde netop det, du leder efter, og derfor udbygger de kontinuerligt deres algoritme.

Samtidig vil GTIN mindske fejl, der hvor Shopping ikke genkender et korrekt udfyldt produkt – eller angiver en forkert kategorisering. GTIN er unikt og dermed langt mere specifikt end et skrevet navn.

GTIN vil have en positiv effekt på konverteringsraten, og dermed lede til flere salg gennem Google Shopping.

 

Har du brug for hjælp? Hos i-Strategi sidder vores Google Ads & Google Shopping specialister klar med rådgivning eller hjælp til udførsel.